hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > مناظره | قالیباف: الان فرصت و زمان استقلال بانک مرکزی نیست

مناظره | قالیباف: الان فرصت و زمان استقلال بانک مرکزی نیست

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از وظایف رئیس جمهور، تحول در حوزه اقتصاد به ویژه در خانواده های محروم، کارگران، مددجویان کمیته حضرت امام و... است. رئیس‌جمهور باید حواسش به سفره مردم باشد.

قالیباف در بخش دیگر نخستین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در تورم اولین نکته اصلاح ساختار بودجه است؛ اینکه می‌گوییم بودجه دولت خیلی اشتباه است. بودجه بودجه‌ی زندگی مردم است.

وی ادامه داد: مابه التفاوت تورم و خلق پول از سفره مردم اتفاق می افتد. هم اقتصاد را کوچک می‌کنیم چون تولید رونق ندارد و بعدش مالیات پرداخت نمی شود و وقتی مالیات نیست از کجا می گیرند؟ از تورم. چه کسی هزینه این را پرداخت می‌کند؟ همه‌ی مردم. اینجاست که می‌گوییم یک مدیر قوی و فردی که موثر باشد و سابقه و کارنامه و برنامه داشته باشد مهم است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: الان بانک مرکزی این قدرت را دارد؛ من نگفتم استقلال به آن دادیم. اقتدار دادیم. الان فرصت و زمان استقلال بانک مرکزی نیست. باید قدرتمندانه بایستد و با جریاناتی که خلق پول می کنند برخورد کند. جای درست مبارزه با فساد اینجاست.

وی افزود: ما نیازمند انسجام سیاسی هستیم. فرهنگ کار و تلاش و تولید می‌خواهیم. چه کسی میتواند این را ایجاد کند؟ کسی جز رئیس جمهور قوی؟ رئیس جمهور قوی فقط تصمیم نمیگیرد؛ بلکه باید بداند که تصمیم گیری را بدهد به نخبگان جامعه.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وقتی نیروهای خلاق ما به کار گرفته نمی‌شوند و یک مرتبه می گوییم قیمت ارز ۴۲۰۰ باید باشد، همه صاحب نظران بهت زده اند و بعد می‌گوییم چرا اساتید و دانشجویان ما مهاجرت می کنند!

وی افزود: بله حتما باید از تجربه دنیا استفاده کرد ولی آقای پزشکیان وقتی ما از تجربه نیروی داخل استفاده نمی‌کنیم از بیرون استفاده می‌کنیم؟ ما وقتی از سرمایه داخلی استفاده نمی‌کنیم از سرمایه خارجی استفاده می‌کنیم؟

قالیباف خاطرنشان کرد: وقتی یک مدیر بی عرضه و بی تدبیر و نپخته و بدون برنامه می آید قانونی که الان تصویب شده و باید اجرا کند را نمی‌تواند اجرا کند. لذا اگر به تولید توجه نکنیم، وقتی دولت را بزرگ می‌کنیم و تمرکززدایی نمی‌کنیم و هزینه را کاهش نمی‌دهیم این روی سفره و زندگی مردم اثر می گذارد، بهره وری ریشه حل بسیاری از مشکلات است

 

منبع: etemadonline-663844

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد